Home » » Umpan Ikan Patin

Umpan Ikan Patin


ikan patin, umpan ikan patin, umpan ikan, umpan ikan paling mujarab, umpan ikan paling bagus, umpan terbaik, umpan pancing terbaik, umpan pancing kolam


Ikan Patin merupakan ikan sungai yang sangat tinggi harganya dipasaran. Itu pun Jika ikan itu ditangkap disungai iaitu di habitat asalnya. Jika ikan itu adalah Ikan Patin Sangkar, maka harganya adalah sangat murah berbanding harga ikan patin yang diperolehi daripada habitat asalnya. Ini kerana Ikan Patin yang diperolehi daripada habitat asalnya lebih enak berbanding ikan patin yang dipelihara didalam sangkar ikan.

Sesetangah orang berpendapat, jika ingin memancing perlulah bertanya kepada pemancing yang sudah biasa dengan tempat tersebut dimana perlulah mengetahui apakah umpan yang biasa digunakan di tempat tersebut. Ini kerana ada kawasan dimana ikannya memilih untuk makan dan ada sesetengat tempat dimananya ikannya makan banyak jenis makanan.

Selalunya umpan yang disukai oleh ikan patin adalah roti yang disaluti disembur denang perisa pandan. Ada orang cakap umpan ini juga sesuai digunakan jika memancing di kolam. Umpan yang paling digemari oleh Ikan Patin juga ialah dedak 926 + dedak bom caap kepala helang dan sedikit pati pandan.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...